Arròs

Ja fa uns dies vem quedar al parc amb unes amigues que volien conèixer l’Arlet (sí, la gent ja no ens ve a veure a nosaltres, sinó que venen a veure els nostres fills…). Mentre jo jugava a la botigueta del Patufet amb el Max, vaig sentir una frase que em va obligar a intervenir a la conversa. L’amiga soltera l’hi deia a l’amiga casada: “I tu a què esperes? Que se’t passarà l’arròs!”.

Des de que l’Ariadna es va quedar embarassada del Max, desprès de molts dies intentant-ho, vaig prendre una decisió que de moment mantinc. No preguntar sobre paternitat a la gent que conec, i així evitar moments incòmodes. I crec que tothom hauria de fer el mateix. Ja està bé de “increpar” a la gent amb preguntes sobre la seva vida personal. Són tantes les variables que poden intervenir el la voluntat o no de ser pares (potser porten molt temps buscant, i això els desespera, o un dels dos no pot concevir fills, o la situació econòmica els fa dubtar si és bon moment o no, o simplement no en volen tenir), que et pots trobar amb que acabes de ficar el peu a la galleda, pràcticament fins a les aixelles.

Tots em patit per part d’avis, tietes, pares, etc… la famosa pregunta: “i tu a que esperes?” I moltes respostes iròniques et passen pel cap: “A que me’l mantinguis tu”; “A que els homes ens podem quedar embarassats”; “Jo sóc més d’adoptar”; i altres que podrien ser més ofensives… Però respons amb un somriure i dius que encara ets jove… Però hi ha una edat ideal per ser pares? Decideix la societat quin és el procés a seguir? Hem de tenir fills per que és el que toca? Jo crec no, cadascú ha d’escollir el seu camí.

La meva intervenció a la conversa va ser: “No tothom vol menjar arròs, potser ells prefereixen fideus…I ara existeixen arrossos que no es passen.”. I segur que hi ha gent que no vol ni una cosa ni l’altre, o que prefereix que l’hi preparin i l’hi portin l’arròs, o prefereix un arròs tres delícies, o mil variables culinàries més.

Així que el pròxim cop que us diguin que se’t passarà l’arròs, pots engegar-los a la merda, o dir que ets més de fideus…

AlbertDSC_0737

[Leelo en castellano aquí]

Anuncis

Deixa un comentari

